If you feel low you can buy love from a pay phone

I morse vaknade jag med igenkletade ögon. Mysigt. Jag trodde först att det kanske var ögoninflammation, men min kära mor påstår att det oftast bara är ett öga som drabbas och menar att eftersom båda min ögon rinner så är det nog allergi.
Förr i tiden var jag ju alltid igenkletad på mornarna under våren. Men vad skulle jag kunna vara allergisk mot nu? Det är ju höst.

Någon minut senare: nu har jag läst om ögoninflammation på vardguiden.se och det verkar , om jag ska tro dem, som jag har drabbats av allergi.
För stunden känns det bra, för det betyder att jag kan joina the party ikväll utan att få dåligt samvete för att jag skulle kunna smitta någon. Däremot så kommer jag ju behöva ta reda på vad som utlöst allergin.

Jag fick ett sug att lyssna på musik som stod mig nära hjärtat för ca fem år sen. När jag gick i nian och ettan närmare bestämt. Ett band som jag verkligen brann för då var The Vines, så nu snurrar Highly Evolved i stereon. Eller ja, en bränd skiva  då originalet gick sönder i en liten olycka (jag tappade min Sony Walkman i backen, spelaren klarade sig men skivan gick nästan i tu). Grabbarna håller fortfarande på, såg jag på myspace.

Idag tvättar jag. Jag kanske även städar, blev grymt inspirerad/äcklad igår när jag kikade på Rent Hus på Tv4.
Jag ska städa kylskåpet, helt klart. Även toaletten. Det kan dock hända att det blir ett projekt för söndagen.

För övrigt så är jag pepp pepp pepp inför kvällen. Det blir sweet.

Kommentarer
Postat av: ylva

åh va ja önskar att ja kunde vara på två ställen samtidigt ikväll! jag vill ha nogranna uppdateringar om vad som händer och sker, samt många bilder! Eller iof, kan inte svära på att min kväll kommer innehålla mycket mer än naturgodis popcorn och arkiv x, i vilket fall jag då helst skulle velat teleportera (där har vi det där ordet igen ;) mig upp till er i Norrland :)

2008-08-22 @ 14:57:44
URL: http://ylvson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0