On the weekends we try to get our share of excitement and of fresh air

Igår blev det Marité med Daniela. Det var ganska sweet. Rolig musikmix. Jag blev löjligt glad när dj’n spelade Vi Kommer Att Dö Samtidigt, men den glädjen halverades när jag insåg att ingen annan där var lika glad. Precis efter spelade han Kom Igen Lena och jag önskade att hela gamla Corazon/Ta Helg!-gänget hade varit där.

Det var en kille där som var intresserad av Daniela. Daniela trodde först att det var mig han ville dansa med (han hade frågat mig om vi inte skulle med och dansa) men jag förstod hela tiden att det var Daniela som var The Target. Killen ville tydligen ha henne för sig själv så han började leta kompisar som kunde ta hand om mig. Efter att först ha sett honom dra med sig två killar som sedan vänt och själv blivit ivägdragen så var jag less på spektaklet och sa till honom ”Jag har pojkvän, så du behöver inte försöka hitta nån åt mig”. Han sa förlåt. Jag blev dock lite nedslagen av att ingen av hans kompisar verkade vilja ”hjälpa” honom, så då blev kvällen ganska förstörd. Egentligen var jag inte ett dugg intresserad utav någon av de han försökte fösa ihop mig med, men ändå.

Det finns dock en snubbe som är out to get me. På studentkvällen för någon vecka sen drog han mig mot sig när vi hade skakat hand, jag ryggade då tillbaka och sa något i stil med ”Ehm, här står du och tar på mig utan att vi ens pratat nåt”. Han svarade med ”Ja men du är ju så fin!”. Jag tackade men avböjde genom att slingra mig ur hans armar och glida upp bredvid Lars och Patrik.
Igår mötte vi honom när vi var på väg till dansgolvet, han la sin arm om min midja, jag hälsade och fick världens våldspuss på pannan eller kinden (lång var den). Inte vackert. Jag drog i Danielas arm och gav nog ifrån något slags ljud som visade att jag inte gillade vad han gjorde så han bad om ursäkt.

 

 Idag kom min mens, över en vecka sen. Jag började nästan tro att jag på något skumt sätt skulle kunna vara gravid. Jungfrufödsel kanske?
När jag ringde sjukvårdsupplysningen för att fråga om immunförsvaret så passade jag på att fråga om penicillin kunde ha inverkan på mensen. Det kunde den inte, men den trevliga sjuksköterskan sa att jag behövde sluta tänka på att den skulle komma. Hon sa även att jag skulle hitta på något att göra som jag inte skulla vilja ha mens till. Jag sa att jag kanske skulle ta och bada, men tänkte egentligen något annat. Jag sms:ade T och såklart så kom den.

För övrigt så är familjen halvt inflyttad i ett hus i Sandnäset, Dvärsätt. Otroligt fint läge. Ett stenkast från sjön. Nu när solen vågat sig fram är utsikten nästan perfekt. Jag blir grymt sugen på att åka båt när jag ser diverse båtar åka förbi här utanför.

Kommentarer
Postat av: lisa

"gamla Corazon/Ta Helg!-gänget"....vilka räknas in där om man får lov att fråga? nån het kille kanske? =)

2008-06-15 @ 23:12:51
Postat av: Sandra

Lisa: Ja, säkert. Fast jag kan inte riktigt se på mina vänner på det viset :)

2008-06-17 @ 16:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0