I stand here still and I always will

I snart ett år har jag visat legget på systemet innan kassörskorna bett mig, alltid med hopp om att få tuggummin eller mintpastiller. Jag hade börjat ge upp hoppet och snackade med Daniel om det idag när vi stod i kön.
Vad tror ni kassörskan ger mig när jag visat legget?
Ett tuggummipaket!
Jag fick behärska mig för att inte börja storflina.
Lite roar barnen som man brukar säga.

För övrigt så fick jag extremt kraftiga cravings för typ 20 min sen. Chipsen jag köpt tidigare idag dög inte, jag behövde choklad. Nu har jag införskaffat röda Polly.
Jag ringde min kära mamma för att få bekräftelse att det var okej att köpa choklad. Hon hade själv cravings och blev mest sur eftersom hon inte har en affär två minuter från huset. Numera måste hon ta sig hela vägen från Sandnäset till Krokom om hon blir sugen. Hon ser dock ljuset i tunneln, för inom en snar framtid ska det öppnas en liten kiosk i Dvärsätt, och dit tar det kanske 15-20 min att gå.

Jag insåg precis att det är andra gången på ett dygn som jag behövt godkännande av mamma. Igår fick hon försäkra mig om att det var okej att köpa ett par stövlar för nästan tusen spänn, eftersom de är klassiska svarta och jag kan ha dom i flera år (om jag sköter dom väl). Så idag har jag alltså köpt stövlar.

Nu:Idol

Dagens låt: Tingsek- I Stand Here Still

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0