I'm not gonna teach your boyfriend how to dance with you

Jag är oförskämt pepp inför att plugga Italienska och Digital fotografering och redigering, som börjar nu i veckan.
Jag är även ganska pepp på att plugga Psykologi med inriktning mot sexologi 30hp. Funderar verkligen starkt på att utbilda mig till sexolog, tänk, då får jag prata en massa om sex. Jag är bra på att prata och sex är ett kul ämne. Kan det bli bättre?
Om jag förstått det rätt så kan man antingen läsa sjuksköterska, psykolog eller socionom och sen gå vidare därifrån. Då jag vill känna på det hela först så känns ovannämnda kurs som en bra grej. Läsa den och sen kanske gå vidare med socionomprogrammet.
Den enda grejen är att kursen är lokaliserad i Göteborg. Men eftersom den antagligen bara startar på höstterminer så finns det ju en del tid att fundera. Jag valde ju mellan Göteborg och Umeå när jag skulle börja läsa Lärarprogrammet, så det skulle inte sitta helt fel med ett år i götet.
Nu behöver jag ju inte heller känna att jag inte skulle känna någon där, eftersom Ylva flyttat dit.
Ett annat alternativ är att kolla upp om liknande kurs finns i Trondheim, fast norska är ju inte det lättaste att förstå, men någon gång vill jag verkligen leva i den staden.

Så där ja, lite funderingar så här på söndagskvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0