You're a part time lover and a full time friend.

Idag trodde jag för en stund att jag vunnit. Vunnit över the ex (ni vet the ex in the return of the ex som jag skrev om någon gång i början av året). Min kropp reagerade med hejdlösa tårar (som Jennie fick blir vittne till över telefon). Det var typ glädjetårar, eller lättnads-tårar snarare. Det kändes som om något inom mig lättade. Några minuter senare visade det sig dock vara false alarm och de glada tårarna blev sura tårar. Berg- och dalbana deluxe.
Så här i efterhand inser jag att det kanske bara var ett moment. För egentligen tror jag att om det hade blivit så som jag trodde det skulle bli så hade jag lessnat efter typ två veckor. Ni vet, man vill ha det man inte kan få. Eller jag vill ha det jag inte kan få. Och andra vill äta kakan samtidigt som dom vill ha den kvar.

Det får fortsätta vara så som rubriken till detta inlägg beskriver det. Jag vet dock inte hur länge till jag klarar av det. En dag i taget it is.


You're a part time lover and a full time friend
.
<3

Kommentarer
Postat av: Jennie

Alldeles för många har den uppfattningen att det funkar att mula i sig hela kakan, och ständigt baka nya. Vad hände med att ta ansvar? Vad hände med insikten att det faktiskt existerar andra människor i denna världen, människor med känslor som man kanske bör ta hänsyn till?

(Denna kommentar blev visst lite mer hård än det var tänkt, men min kusin har gjort mig så besviken, och det är snudd på att jag tappat tron på mänskligheten. Jag slår ett slag för att man inte ska ta någon skit. I made my point.)

Love you!

Puss

2009-08-31 @ 16:46:14
URL: http://thecomback.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0