And of fresh air.

Okej, här kommer en liten redogörelse för helgen som gick.
Fredagen var det ju som sagt Idol-final och chillande.
På lördagen svidade vi om till fina klänningar och dansskor. Jag blev typ kär i klänningen jag fick låna av Sofia. Vi var så sjukt snygga allihopa!
Vi gick på "Klassisk afton" hos Andreas i Lugnvik, en fest där folk lyssnar på klassisk musik, men även kör Jag Har Aldrig och spelar Guitar Hero. Sofia, Ivar och jag tog sista bussen in till stan (vilken vi höll på att missa då vi inte hittade någon busshållsplats) och gled in på O'learys. Där dansade vi tills vi nästan stupade. Och vilken deja vu vi upplevde. Nästa år, då jävlar. Tredje gången gilt, Sofia?
Jag fick erfara sweet lips och det var najs.

Söndagen spenderades med te-hinkande på Pause. På kvällen såg jag världens sötaste lillayster dansa och sjunga litegrann. Fina fina.
Helgen avslutades med nyfallande snö och äventyr. Sofia var ute på äventyr och jag var inne på äventyr. Mitt äventyr fick ett något oväntat slut, men det var faktiskt bra.
Det var för övrigt spännande att känna sig som om man gick i mellanstadiet.

Av någon anledning kunde jag knappt sova i natt. Det började med att jag blev sjukt nojjig när klockan var ganska mycket och Sofia inte kommit hem ännu. Jag tänkte på att det var ganska dåligt bilkörarväder ute och tankarna skenade. Men, det var lugnt. Hennes äventyr höll på ett tag. När hon kom hem vid femish så hade vi tjejsnack. Det var mysigt.
Efter att vi fått prata av oss så trodde jag att jag skulle slockna på en gång, men icke.
Trots en natt med noll sömn så var det värt. Det är mysigt där ute.
Jag lärde mig även att 17-åringar är tillåtet för mig. Om man tar sin ålder delat med två och lägger till sex år så har man gränsen för vad som är lovligt. Man lär sig något nytt varje dag.

Ikväll blir det tidigt i säng. I morgon ska jag försöka lära mig att kliva upp tidigt fastän jag inte börjar jobba försän efter lunch. Jag ska nämligen röra på fläsket!

Kommentarer
Postat av: ylva

fan va skönt att höra...då var jag bara på gränsen alltså ;)

2009-12-15 @ 15:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0