En typ av mardröm

I natt drömde jag en björn-dröm igen. Björn som i djuret, djuret som jag senaste året har utvecklat en slags rädsla för. Jag drömmer om björnar med jämna mellanrum. Den värsta drömmen var den i typ september som jag fortfarande mår lite dåligt av att tänka på.
Jag lyckas dock alltid klara mig helskinnad ifrån björnarna (som självfallat tänker äta mig till middag).
Den här rädslan har dock gjort mig skraj för att gå själv på gångvägar i skogen. Det är inte ens i "riktiga" skogar, utan typ mellan Ålidhem och Carlshem.
I Göteborg kan jag nog känna mig lugn, fast man vet aldrig (kolla bara på första avsnitten av Andra Avenyn liksom).
Nu borde väl i och för sig björnarna sova, men likt förbaskat så tänker jag inte ta en promenad längs Nydalasjön.

(Jag var även på fest i natt, där träffade jag en massa människor som jag inte träffat på ett tag, så det var alltså inte bara en jobbig natt)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vet du att björnar i drömmar representerar en förälder? :P

Jag har haft samma problem!

2009-01-25 @ 19:12:49
URL: http://libney.blogspot.com
Postat av: Mr_jim

Björndrömmar skulle nog Freud ha definerat som sexuella i sin natur. Kanske ska du träffa en stor Björn helt enkelt? :)

2009-01-30 @ 16:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0