Umeå vs. Göteborg

Min engelsklärare i gymnasiet sa en gång när hon skulle sätta betyg på mig att jag var "a big questionmark" för henne. Hon hade svårt att bestämma sig för om jag skulle få ett VG eller MVG (efter en uppsats blev det tillslut MVG).
Nu känner jag mig som ett stort frågetecken. Jag känner mig inte så säker på Göteborg längre, lite av detta beror nog på att Jennie-darl kanske inte blir med. En anledning till att flytta var ju att vi skulle komma närmre varandra. Om jag flyttar och hon stannar i fjällen så blir det ju ännu längre avstånd. Men, jag är ju ändå ganska sugen på Göteborg just för kursen (Psykologi mot sexologi).
För att kanske få lite klarhet så kom jag på att jag kunde ställa upp fördelar och nackdelar med de båda städerna (om Jennie inte blir med till götet)
Here we go.

Umeå
+ Syster Elak
+ vänner
+ långa sommarnätter
+ bra storlek på staden
+ hyffsat nära till Östersund/Jämtland och de vänner som finns kvar där
+ nära till mamma, pappa, Anders, Stefan och Terese
- långt till övriga världen
- ingen aning om vad jag ska göra till hösten


Göteborg
+ kursen
+ tidig vår
+ lång sommar
+ Ylva
+ nära till övriga världen
+ stor stad= stort utbud (framförallt konserter och klubbar)
+ fastrar, kusiner och kusinbarn
- mindre lätt att få nya vänner då jag kommer läsa en halvtidskurs
- långt till Östersund/Jämtland och de vänner som finns där
- långt till mamma, pappa, Anders, Stefan och Terese


Med de aspekter jag kommit på än så länge så är det ganska jämnt, men Göteborg ryker ju lite på vän-planet. Fast å andra sidan har jag ju släkt att umgås med, och Ylva. Och jag vet ju att jag har ganska lätt för att träffa nya människor, så egentligen borde jag ju inte vara så skraj för att tappa så mycket socialt.
Dessutom kan man inte stanna enbart för vän-aspekten, för tids nog drar ju vänner vidare ändå. Ylva och Tomas till exempel. Så varför inte, åter igen, vara bland de första som drar?

Nu är det dock bara slutet av januari och jag har ett bra tag till på mig att fundera, och tur är väl det.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Oh, jag hoppas att du inte menar att jag har dragit vidare... Jag är bara så splittrad just nu. Känns som att jag nog inte vet riktigt vad jag vill, och börja plugga och flytta till en ny stad känns som ett så stort steg.

MEN, så lätt blir du inte av med mig;0)

Puss

2009-01-30 @ 15:49:12
Postat av: Sandra

Åh nej love, så menar jag inte. Du kommer alltid vara en nummer ett, det är väl därför jag är rädd att komma längre ifrån dig :)

Nej, så lätt blir du inte av med mig heller ;)

PUSS

2009-01-30 @ 16:26:45
Postat av: Jennie

Kom hit nuuuuu!!!

Puss

2009-01-31 @ 20:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0