There's nothing like you and I

Imorgon fyller min älskade lillasyster tio år. Tio år. Det är helt galet vad tiden går snabbt, och vad hon växer, min mini-kopia.
Ett plus med att bo i Östersund ett tag är att jag kommer vara nära henne och vara där när saker och ting händer med kropp och sinne. Jag undrar om det gör någon skillnad att ha en storasyster som gått igenom allt man går igenom. Jag vill gärna tro det eftersom jag då och då förklarat för henne att det blir bättre när folk slutar vara barnsliga. Barn kan vara så otroligt elaka mot varandra. Det gjorde ont i mitt hjärta när jag fick höra hur tjejerna i hennes klass beter sig mot henne, att hon går igenom samma sak som jag gick igenom. Samtidigt ger det mig tröst att jag vet att det blir bättre med åren.

Hon må vara en bortskämd skitunge, men jag älskar henne villkorslöst ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0