You make me want to pick up a guitar and celebrate the myriad ways that I love you

Jag blev som jag nämnt kvar i Umeå lite längre än planerat. Detta resulterade i köp av fula trosor på Ica Maxi, ömt nyckelben på grund av tung första maj-flagga (totalt värt), tid för massa J, fina samtal med Ann-Sofie, vit lördag (ack så skönt att vakna obakis och med huvudet mot en hårig bringa), och så vidare och så vidare.
Trots två fina helger var det grymt skönt att komma hem till min egna säng igår. Jag somnade på bums men var ändå fortfarande trött när klockradion gick igång halv nio i morse. Eftersom jag börjar jobba först två idag så gjorde det inte så mycket att jag somnade om i två timmar.

Jag lyckades ha värsta flytet ever och få en lägenhet i centrala stan. En halv minut från jobbet. En halv minut från bussen också, vilket är asbra när folk ska komma på besök från t ex Umeå (och när man kommer hem med dubbel så mycket packning än vad man åkte med). Jag har inte ens sett lägenheten men har redan börjat surfa runt på Ikea. Jag vill ha en svart Poäng-fåtölj.

En gammal Interpol-dänga snurrar varm på Spotify, nämligen Slow Hands.

Nu duschen, sen rösti.


Ps. jag är inte full, jag har pollenallergi. Faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0