We could make love not war and live in peace with our hearts

Igår var jag och kollade på mitt blivande hem. Lägenheten var way över förväntan. Stor och luftig. Ett riktigt kök som man får plats med köksbord i (och med fina köksluckor), ett stort badrum med badkar och en stor balkong där det också får plats bord och stolar. Allt var stort (i mina mått räknat). Fin fondvägg inne i klädkammaren som används som alkov (mysigt värre).
Jag blev helt galet exalterad!
Det bästa av allt är att jag får flytta in en månad tidigare än vad som står i kontraktet, så om en månad är jag helt nyinflyttad. En halv minut (om ens det) från jobbet dessutom. Kanske ungefär tre minuter från sommarhänget Österäng.
Nu är det förvisso Östersund vi talar om, men ändå otroligt värt att bo centralt. Inget mer "Ska vi hinna med nattbussen eller fyllekäka?"
Sweet.

Inatt sov jag på madrass i min lillasysters rum. Fick för mig att jag skulle följa med mamma och pappa ut till Sandnäset efter jobbet. Dessvärre blev det typ stopp i avloppet så det var bajsförbud hela kvällen/natten/morgonen. Jag som hade ätit kryddstark middag överlevde detta, idag har jag dock haft ont i magen av och till.

Imorgon är en ledig dag (men såklart är det personalmöte på morgonen). Jag ska försöka fixa min cykel, hänga med Daniela samt eventuellt laga strängsoppa med blod (har inte hunnit sanera min röda skönhet sen blodbadet).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0