Kryptonite.

Östersund har blivit satt på Sverigekartan i dagarna. Inte på grund av något särskilt häftigt, utan på grund av magsjuka. En parasit som heter någonting som nästan låter som kryptonit härjar i vårat kommunala vatten. I fredags när jag var på Klubb Corazon och dansade mig svettig fick jag ett sms där det stod att jag inte skulle dricka vatten. Jag tänkte "Vad fan?" och köpte för säkerhets skull en Ramlösa.
Sedan natten till lördag har jag alltså kokat mitt vatten. Tydligen är det så att parasiten funnits i vattnet i ett par veckor.
Inkubationstiden är ca en vecka, så jag har några dagar av ovisshet kvar. Kommer jag också få spendera en mindre evighet (man är sjuk längre än normalt) på toa? Jag har en magkänsla (haha) av att jag faktiskt kommer vara en av dom som inte får några större verkningar.
Och min magkänsla har ju visat sig vara att lita på.

Från och med imorgon tills på Söndag ska jag passa min syster, så då kommer jag festa loss på parasifritt vatten hos mor och far. Har fått några flaskor hit hem också. Att koka går helt okej bra, men det smakar inget vidare så kokvatten använder jag mest till tandborstning och matlagning.

Det är det mest spännande som händer i mitt liv just nu.

Nej, nu ljuger jag, det händer faktiskt mer spännande saker.
Kanske att jag skriver om det en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0